Als de livestream niet start, probeer dan het volgende:
1. Wis je websitegegevens en start de browser opnieuw op:
Chrome:
- Ga naar Voorkeuren (chrome: // settings /)
- Ga naar Geschiedenis en klik op 'Browsegegevens wissen'
- Selecteer 'Cookies en andere site- en plug-in-gegevens verwijderen'
- Klik op 'Browsegegevens wissen'
Firefox:
- Ga naar Geschiedenis> Recente geschiedenis wissen
- Schakel de browse- en downloadgeschiedenis uit en selecteer al het andere
- klik op 'nu wissen'
Safari:
- Ga naar Safari> Reset Safari
- Selecteer 'verwijder alle websitegegevens' en klik op 'opnieuw instellen'
Internet Explorer:
- Klik op 'Extra'
- Selecteer 'Browsegeschiedenis verwijderen'
- Schakel 'Bewaar favoriete websitegegevens' uit
- Selecteer 'Tijdelijke internetbestanden en cookies'
- Klik op verwijderen
Op je iPad:
- Ga naar instellingen> Safari> geschiedenis wissen en browsegegevens
Indien bovenstaande niet lukt, probeer dan ook eens een andere browser of ga door met stap 2: het resetten van je modem en/of router.
2. Start je modem en/of router opnieuw op
- Zet je computer uit
- Koppel de modem en de draadloze router los als het een afzonderlijk apparaat is
- Wacht ongeveer een minuut
- Sluit de modem aan en wacht tot er geen nieuwe indicatielampjes meer knipperen. Als je de router hebt losgekoppeld, sluit deze dan weer aan en wacht tot er geen nieuwe indicatielampjes knipperen.
- Zet je computer aan en probeer opnieuw met het ticket in te loggen en de stream af te spelen.
3. Update je browser
Als je browser niet is bijgewerkt, kan dit problemen met de streaming veroorzaken. Is je browser up to date? De laatste updates vind je hier.
4. Gebruik je AdBlocker software of Anti-virus software?
Controleer of je antivirus- of Adblock Plus-software de videostreaming verstoort. Zet deze anders tijdelijk uit.
5. Chrome gebruikers – Gebruik je een extensie voor het opslaan van gegevens?
Zelfs Chrome extensies kunnen de stream blokkeren, zet daarom tijdelijk de extensies uit die gegevens opslaan.
6. Kun je wel inloggen met het ticket maar zijn er nog steeds problemen met het afspelen van de stream?
Neem dan contact met ons op en vermeld het volgende:
- Het device dat je gebruikt (laptop, desktop, iPad etc.)
- Het systeem dat je gebruikt (bijvoorbeeld Apple, Windows, Android etc.)
- De browser die je gebruikt (Firefox, Chrome, Safari) en welke versie je gebruikt.
- De snelheid van je internetverbinding (doe hier een test)
- Indien het probleem zich in het verleden voldeed: de datum en tijdstip van het issue.